Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Telenor-kunder har problemer med å nå oss på telefon. Vi jobber med å løse saken, og anbefaler i mellomtiden at du benytter chat for å få hjelp og svar på dine spørsmål.

  1. Tryg Magasinet

Her blir Carsten hentet hjem

– Det kunne nesten ikke gjøres raskere, sier Tryg-kunden Carsten Kristoffersen.

Et lite fly, helsepersonell og ambulanser

Et spesialbygget fly med lege og sykepleier ombord letter fra Ålborg lufthavn. Noen timer senere lander flyet i Grenoble, hvor Tryg-kunden Dag Vidar Pedersen fra Danmark allerede er ankommet i ambulanse.

– På den første dagen i skiferien min kjørte jeg inn i en annen skiløper, som plutselig endret retning. Det gjorde selvfølgelig vondt, men jeg kunne kjøre videre. Om kvelden fikk jeg voldsomme smerter i magen, men det var først morgenen etter jeg tok kontakt med vår reiseguide som kontaktet ambulanse, forklarer Dag.

Det viste seg at en en liten del av milten hans var revet av og Dag hadde indre blødninger. Han ble innlagt på sykehus i Grenoble og når han var frisk nok til å bli utskrevet, ble han hentet hjem av Tryg Alarm.

Mens Dag får en kopp kaffe og leser en dansk avis ombord setter flyet kursen videre til Innsbruck for å hente ytterligere fire skadde skiturister.

Henter enda flere skadde

En av de fire som blir hentet i Innsbruck er Carsten Kristoffersen fra Viby ved Århus. I likhet med Dag Vidar Pedersen havnet han i en kollisjon i alpinbakken.

– En 13-årig russisk gutt kjørte i meg i så høy fart at han selv ble slått bevisstløs. Derfor hadde jeg mest fokus på ham. Jeg hadde selv vondt i beinet, men kunne selv komme meg tilbake til hotellet, hvor jeg så dro videre til lokal legevakt, sier Carsten.

Jeg tok kontakt med Tryg Alarm om mandagen og fikk vite tirsdag at jeg skulle hjem med dette flyet. Det kunne nesten ikke gjøres raskere.

Noen timer senere, på lufthavnene i Roskilde og Århus, der Tryg Alarms fly gjør sine to siste landinger for dagen, står ambulansene klare for ta vare på de skadde Tryg-kundene.

Tryg alarmsentral

Tryg Alarm har åpent hele døgnet. Ved behov for akutt hjelp på reise kan du ringe +47 55 17 10 01.

  • 24 timers vakt
  • Stab av faste leger
  • Hjemtransport
  • Internasjonalt nettverk
     

Med Reise Ekstra fra Tryg er hjemtransport dekket uten begrensning.