Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Utfordringer med å se pågående skadesaker
Akkurat nå opplever noen kunder at pågående skadesaker ikke vises på Min side. Vi jobber med å rette feilen - takk for tålmodigheten.

Vi opplever ustabilitet med å melde skade, tap og sykdom akkurat nå
Vi jobber på spreng for å få det tilbake i tjeneste. Takk for tålmodigheten – prøv igjen snart.

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Telenor-kunder har problemer med å nå oss på telefon. Vi jobber med å løse saken, og anbefaler i mellomtiden at du benytter chat for å få hjelp og svar på dine spørsmål.

Rammet av naturkatastrofe på ferie?
Oppstår det naturkatastrofe på reisemålet du oppholder deg på, alltid forhold deg til retningslinjene fra lokale myndigheter. Les mer her.

Avbestilt reise

Avbestilling grunnet koronaviruset, eller når reisen avbestilles på grunn av akutt sykdom, ulykke eller dødsfall før du forlater hjemmet. Du kan melde skaden inntil ett år etter at den oppstod.

Viktig informasjon om avbestilling i forbindelse med koronaviruset

Reiseforsikringen hos Tryg dekker kun utgifter som ikke refunderes av reisearrangør, flyselskap og hotell. Før du melder saken hos oss, må du ha avklart hva som refunderes av andre. Vent derfor til etter avreisedato, slik at du vet hvilke bestillinger som har blitt kansellert og kan kreves tilbake fra reisearrangør, flyselskap og hotell.

På spørsmålet «Hva er årsaken til at reisen må avbestilles?» i skjemaet, ber vi deg velge «koronavirus/katastrofe/krig/terror». Dersom dette valget ikke er tilgjengelig, velg «Andre årsaker».

Lurer du på når avbestilling dekkes? Les mer om reiseforsikring og koronaviruset


Meld skaden

Ha følgende informasjon klar når du fyller ut skademeldingsskjemaet:

  • Hvor mye reisearrangør / transportør / hotell refunderer
  • Fødselsnummer til hovedforsikringstaker
  • Avtalenummer hvis du er forsikret gjennom arbeidsgiver
  • Utlegg for reisen
  • Dato for reisen
  • Legeerklæring/dokumentasjon som bekrefter årsaken til avbestillingen
  • Kortinformasjon på kortet som reisen ble betalt med, slik som kortnummer, navn og fødselsdato på kortholder, sum betalt og belastningsdato

Når skaden er meldt

Grunnet stor pågang har vi dessverre lenger behandlingstid enn normalt. Purring på skadesaken din vil kun gjøre at behandlingstiden blir lenger. Vi ber om din forståelse og hjelper deg så snart vi har anledning. 


Tilleggsinformasjon

Her kan du legge til tilleggsinformasjon og vedlegg til eksisterende skadesak.

Legg til tilleggsinformasjon