Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Naturkatastrofe på ferie?

Hvis det oppstår skogbrann, ras/flom eller andre naturkatastrofer på reisemålet du oppholder seg på, må du alltid forholde seg til retningslinjene fra lokale myndigheter.

Skogbrann

I slike situasjoner er det reiseselskapet som er primært kontaktpunkt for bistand og hjelp. Er du på pakkereise, kommer rettighetene i pakkereiseloven inn i bildet. Les mer om dine rettigheter på pakkereise hos Forbrukerrådet.
 
Hvis du ikke reiser med et selskap, forholder du deg til lokale myndigheters råd og søker informasjon på hotellet. Får du ekstrautgifter knyttet til evakuering kan de dekkes av reiseforsikringen – men kontakt oss gjerne på forhånd for avklaring.
 
Hvis reisemålet du skal til blir utilgjengelig på grunn av naturkatastrofer, eller UD har utstedt reiseråd som fraråder reiser dit, dekker reiseforsikringen eventuelle avbestillingskostnader som du ikke kan få refundert av flyselskap, turoperatør, hotell, utleier osv.
 

Ved behov for øyeblikkelig hjelp

Tryg Alarm hjelper deg hvis du blir syk, skadet eller har behov for annen øyeblikkelig hjelp når du er på reise i utlandet. Alarmsentralen er åpen 24 timer i døgnet, og du når oss på telefon +47 55 17 10 01.