Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Telenor-kunder har problemer med å nå oss på telefon. Vi jobber med å løse saken, og anbefaler i mellomtiden at du benytter chat for å få hjelp og svar på dine spørsmål.

  1. Tryg Magasinet

Slik håndterer du skade på reise

Hva gjør du egentlig hvis bagasjen din forsvinner, eller du blir rammet av skade eller sykdom på reisen? Her får du svarene.

Rød navnelapp med Tryg-logo, festet på en koffert

Tryg Alarm

Tryg Alarm er Trygs alarmsentral. De kan kontaktes dersom det har oppstått et akutt skadetilfelle utenom de vanlige åpningstidene til Tryg. 

Kontakt Tryg Alarm dersom:

  • Det har oppstått sykdom eller ulykke som krever sykehusinnleggelse eller hjemtransport
  • Det er behov for evakuering i forbindelse med krig, terror, naturkatastrofer eller epidemier på reisemålet

Tryg Alarm vil stille betalingsgaranti og sjekke muligheter for hjemtransport om nødvendig. Ved sykdom og ulykke vil egne leger kvalitetssikre at du får riktig medisinsk behandling.
 

Sykdom eller ulykke som kun krever legetilsyn

Det er ikke nødvendig å kontakte Tryg Alarm med mindre det gjelder gjentakende og/eller spesielt kostbare konsultasjoner.

Hos legen er det ofte tilstrekkelig å vise forsikringskortet, legen vil da sende regningen direkte til Tryg. Dersom forsikringskortet ikke aksepteres av lege, må du legge ut selv. Legekontoret kan eventuelt kontakte Tryg Alarm for å gjøre en avtale om betaling.

Det er viktig at all dokumentasjon ivaretas til utfylling av skademelding.

Meld sykdom/ulykke her

Forsinket, tapt eller skadet bagasje

Meld straks fra til flyselskapet på flyplassen. Du skal da få utlevert en bekreftelse på forsinket/tapt bagasje (Property Irregularity Report - PIR). Denne må du ta vare på, sammen med kvitteringer for nødvendige innkjøp (ved forsinket bagasje), bagasjelapper, boarding card og så videre.

Skade/tap som først oppdages etter du har forlatt flyplassen må meldes til flyselskapet snarest mulig, og senest innen syv dager. Sørg for å sikre bevis for skadene om mulig, for eksempel ved å ta bilde av skadet bagasje.

Meld skade på bagasje her
 

Tyveri eller ran

Ved tyveri eller ran må forholdet anmeldes til politiet på stedet. Hvis det ikke er mulig, bør du sjekke om det er mulig å anskaffe en erklæring fra reiseleder/turoperatør. Det er også mulig å levere politianmeldelse etter hjemkomst.

Det kan være lurt å skaffe seg en oversikt over tapte gjenstander (inkludert cirka pris og alder) før du fyller ut skademeldingen på nett.

Meld tyveri/ran her
 

Meld skaden på nett

  1. Logg inn med BankID
  2. Svar på noen enkle spørsmål
  3. Bekreft og send inn
  4. Skadesaken er ferdigbehandlet
     

Meld skade

Bedrift?

Meld skade her