Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Telenor-kunder har problemer med å nå oss på telefon. Vi jobber med å løse saken, og anbefaler i mellomtiden at du benytter chat for å få hjelp og svar på dine spørsmål.

Livbøye på en kai

Informasjon til deg som har eFaktura hos Tryg

Endringer i forbindelse med eFaktura

Nå må du som bankkunde gi en generell aksept for eFaktura i nettbanken din for å kunne motta regninger fra bedrifter. Dette gjelder også for ditt kundeforhold til Tryg. En generell aksept gir du ved å inngå «Ja takk til alle»-avtale i nettbanken din. Ved å inngå denne avtalen vil du heretter automatisk motta eFaktura fra første regning fra bedrifter som tilbyr eFaktura.

"Alltid eFaktura" er rett og slett en enklere og mer kundevennlig form for eFaktura. Med Alltid eFaktura vil du også fortsatt kunne kontrollere faktura-spesifikasjonene på mottatte eFaktura før du godkjenner og betaler. Alternativet er AvtaleGiro, DigiPost eller papirfaktura i posten. Og hvis man ikke ønsker å takke ja til Alltid eFaktura, eller velger å avslutte Alltid eFaktura på et senere tidspunkt, vil du fra og med neste fakturering motta papirfaktura i posten, med et papirgebyr.

Betaling for andre

Det har tidligere vært mulig å etablere eFaktura-avtale for faktura som er adressert til andre enn deg selv (f.eks. barn, ektefelle, verge). Fra 15. mai 2022 vil alltid den som er oppgitt som mottaker på fakturaen, være den som faktisk får den presentert i sin nettbank.

Ofte stilte spørsmål