Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Telenor-kunder har problemer med å nå oss på telefon. Vi jobber med å løse saken, og anbefaler i mellomtiden at du benytter chat for å få hjelp og svar på dine spørsmål.

To kollegaer samarbeider

3 gode grunner til å samle forsikringene for bedriften din

Hver dag snakker vi med små og store bedrifter i alle slags bransjer om forsikring. De som velger å samle forsikringene sine på ett sted, får flere fordeler i hverdagen.

– Samler du forsikringene er det mye enklere å holde kontroll. Og det er tidsbesparende og gjerne mer lønnsomt, fordi du kan snakke med én rådgiver som hjelper deg med helheten.

Det forteller Flemming Spilde Thorsen, som er forsikringsrådgiver hos Tryg. Han kommer jevnlig i kontakt med bedrifter som mangler viktige forsikringer.
 

Hjelper bedrifter å få det grunnleggende på plass

– Noen bedrifter er lykkelig uvitende om at de mangler forsikringer som faktisk er lovpålagt. Når vi snakker med dem, forstår de jo at de må få ordnet opp. Mange setter pris på at vi veileder dem, sier Thorsen.

Ikke alle vet at det finnes forsikringer som er lovpålagte – og rett og slett er helt nødvendige å ha på plass for at bedriften skal drive på en forsvarlig måte.

– Det kan jo være forståelig i en travel hverdag når du driver et selskap og har mye å tenke på. Men det er viktig å ha forsikringene på plass, ikke minst når du har ansatte som du skal sikre rettighetene til, forteller Thorsen.

Her er tre gode grunner til hvorfor det kan være lurt å samle forsikringene på ett sted:
 

1) Lett å kontrollere at alt er i orden

Mens noen forsikringer er lovpålagte, er andre valgfrie. Disse kan du selv vurdere om du trenger, ut ifra for eksempel hvilke maskiner og utstyr bedriften din eier, hvilken type arbeid bedriften gjør, hvor mye kollegaene dine reiser i jobben og hvor mange ansatte som jobber hos deg.

Samler du forsikringene, er det lettere å få oversikt over de forsikringene du må ha, de du bør ha, men også passe på at du ikke er dobbelt forsikret.
 

2) Orden på når avtalene fornyes

Forsikringsavtaler varer normalt et år før de fornyes. Selv om du ikke trenger å foreta deg noe for å videreføre avtalen – er det smart å sette deg inn i hvilke endringer som skjer fra år til år. Dette er lettere hvis du har forsikringene samlet. Da vil tidspunktet for fornyelse være likt for de ulike avtalene, og du kan sjekke informasjonen samtidig på ett sted.
 

3) Enklere for ansatte å bruke forsikringene

For mange er forsikring et viktig ansattgode, som bidrar til å gjøre bedriften til en mer attraktiv arbeidsgiver. Men å ha gode personalforsikringer hjelper lite hvis de ansatte ikke kjenner til dem eller vet hvordan de fungerer.

Har du ett forsikringsselskap for bedriften din, kan du få god hjelp til å gi de ansatte opplæring i forsikringene – og spre kunnskapen om hvordan de brukes.
 

I tillegg gjør samlerabatter at det ofte er rimeligere å forsikre alt ett sted, enn å tegne enkeltforsikringer hos flere ulike selskap. Er du interessert i å samle bedriftsforsikringene hos oss i Tryg?

 

Få et tilbud