Få jobben gjort selv om firmabilen kolliderer
For en håndverker er bilen helt avgjørende for å kunne gjennomføre oppdrag. Så hva gjør bedriften din hvis en firmabil havner i en kollisjon og må på verksted?
– Det er kanskje ikke noe du vanligvis tenker over, men så snart bilen er ute av drift er det kritisk. Du får ikke gjort noe som helst, sier Åge Sæbjørnsen. Han jobber på avdelingen for bilskade i Tryg Næringsliv.
Bilforsikringer pleier å ha en begrensning på antall dager man får dekket leiebil. Men det er ikke alltid man kan si sikkert når reparasjonen vil bli ferdig – særlig hvis det tar tid å få levert nye deler.
Derfor innfører Tryg nå ubegrenset leiebil til alle bedriftskunder med forsikringen Bil Ekstra. Er firmabilen din ute av drift, får du dekket leiebil helt frem til bilen er fikset.
– Håndverkere har jo forpliktelser, oppdrag som venter og jobber som skal gjøres. Da er det godt å slippe bekymringen om hvor lenge leiebilen er tilgjengelig, sier Åge.
Raskt og enkelt å melde skade på nett
Et trafikkuhell er aldri en hyggelig opplevelse, og når firmabilen er nede for telling blir det ekstra stressende å tenke på alle jobbene som er planlagt de neste dagene. Da hjelper det å vite at du får rask hjelp.
– Vi er her for deg når du trenger det, og det går helt fint om du ikke melder inn skaden med en gang. Det beste er å vente til du har kommet hjem eller til kontoret og har fått roet ned. Da kan du melde skaden enkelt på nett, sier Åge.
Skademeldingen kan leveres digitalt på tryg.no hele døgnet. Dette er den raskeste og enkleste måten å melde skade på, og du slipper å tenke på åpningstider.
– Når du melder en bilskade på nett, får du respons med en gang. Vi sender deg god informasjon om hva som skal skje, så du vet hva du skal gjøre, sier Åge.
Ta vare på det som er inne i bilen også
For en håndverker er det ikke bare selve bilen som er avgjørende i hverdagen. Som oftest er den fylt opp med mye verktøy og viktig utstyr for å få jobben gjort. Det kan være smart å ha dette i bakhodet når bilen skal forsikres.
– Hvis du bare har en helt enkel bilforsikring er det ikke gitt at alle verdier er sikret. For oss er det viktig å gi den riktige dekningen, for både bilen og innholdet, sier Åge.
Han gleder seg til å få tilbakemelding fra kundene om den nye og forbedre bilforsikringen, og ser frem til å kunne yte enda bedre service når uhellet først er ute.
– Den største fordelen er at den bekymringen med reparasjonstid og leiebil forsvinner. Dette er gjerne noe kundene ikke tenker på før skaden har skjedd. Men da er det bra at vi kan ta oss av det. Dette blir en forenkling både for kunden og oss, sier Åge.