Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

 

Ansatte i Bravo Seafood

En trygg ferd fra Florø til Tokyo

Bravo Seafood jobber med å selge fersk sjømat fra Vestlandet ut i den store verden. Hvert år eksporterer selskapet nærmere 30.000 tonn med laks og ørret. Lasten er dyrebar, og må passes godt på hele veien.

– Vi sender hovedsakelig sjømat til Europa og Asia, men også til USA. Nesten alt vi sender er ferskt. Dette krever tett oppfølging på mange ulike plasser, fra fisken er pakket til den er fremme hos kunden, sier Karl Petter Myklebust. Han er administrerende direktør i selskapet.  

Når ferskvarer skal fraktes over lange avstander, er konsekvensene store hvis noe går galt. Da gjelder det å ha god beredskap. 

– Mye kan skje, det kan være for lite is eller oppstå forsinkelser, og hvis sendingen stopper opp er det alvorlig. Derfor er det viktig å ha kontroll på kvaliteten på varene våre, sier Myklebust. 

Når uhellet er ute, gjelder det å handle raskt

For å ta vare på verdiene, er Bravo Seafood opptatt av å ha et godt samarbeid med forsikringsselskapet Tryg. 

– Dette avlaster oss. Vi kan senke skuldrene, fordi vi vet de er en partner som er der når skaden skjer, som finner løsninger og ikke stikker av, sier Myklebust. 

Det er opprettet en tett dialog for å kunne handle raskt når det skjer noe ute i verden. 

– Grunnen til at vi holder et lavt skadenivå er at vi har god kommunikasjon. Tryg kjenner oss og vi kjenner dem. Hvis det skjer noe på veien, blir varene kontrollert for å få en vurdering av kvaliteten. Ut fra dette kommer vi frem til en god løsning for å minimere skadene, sier Myklebust. 

Lokal hjelp når det skjer noe ute i verden

Hjemme i Florø får Karl Petter og kollegaene oppfølging fra det lokale forsikringskontoret, som kjenner nærområdet og kundene godt. 

– God kundeopplevelse handler om å bli hørt, lyttet til og ha en god diskusjonspartner, sier Myklebust. Det lokale kontoret har vært en suksessfaktor, dette var en viktig grunn til at vi valgte Tryg. Her har vi en støttespiller som setter oss i kontakt med riktige personer. Mye kan løses direkte på nett, men det er veldig nyttig å ha den lokale oppfølgingen, sier Myklebust.