
Sykelønnsforsikring
Har dine ansatte avtale om full lønn ved sykdom? Da bør du ha en sykelønnsforsikring. Denne dekker differansen mellom 6G og avtalt lønn.
Få tilbudHvorfor trenger jeg en sykelønnsforsikring?
En sykelønnsforsikring vil sikre deg mot ekstra utgifter når ansatte er sykmeldt utover arbeidsgiverperioden.
Hvis dine ansatte blir syke, dekker Folketrygden sykelønn for inntil seks ganger grunnbeløpet (6G). Hvis dine ansatte har avtale om full lønn ved sykdom, må du selv betale differansen mellom 6G og virkelig lønn. Sykelønnsforsikringen dekker denne differansen ved at det utbetales et avtalt dagsbeløp i sykemeldingsperioden.
Egenandel og karenstid for sykelønnsforsikring
Det er ingen egenandel på sykelønnsforsikring. Du kan velge om utbetaling skal skje umiddelbart etter at arbeidsgiverperioden på 16 dager er over, eller om karenstiden skal være på 30, 60 eller 90 dager.
Dekninger for sykelønnsforsikring:
-
Utbetaling av et avtalt dagpengebeløp ved sykemelding
-
Omfatter alle fast ansatte med lønn over 6G*
*G = Grunnbeløpet i folketrygden. Beløpene finner du her (Arbeids og velferdsetaten)
Last ned produktvilkår eller åpne et produktsammendrag (IPID).
Se også:
Tryg Legehjelp
24 timer i døgnet – 365 dager i året.
Dekker utgifter og tap i alle sykdomsfasene
Sykdom og skader kan gi utfordringer for både bedriften og de ansatte. Derfor har Tryg personforsikringer som er tilpasset ulike bedrifter og ulike sykdomsfaser. Dette gjør det mulig å velge det som passer best for bedriften din.
Slik kan våre forsikringer påvirke den økonomiske balansen:
- Få den sykemeldte raskt tilbake i jobb med Behandlingsforsikring
- Få dekket mange av bedriftens utgifter for perioden med sykemelding hos ansatte gjennom en Sykeavbruddsforsikring
- Sørg for ansattes personlige økonomi med forsikring for Ulykke, Kritisk Sykdom, Gruppeliv og Sykdom
- Overhold lovpålagt forsikringsplikt med Yrkesskadeforsikring og Obligatorisk Tjenestepensjon